Op zondag 11 november vond in de Evenementenhal in Delfzijl de finale plaats van Booming Business. Deze wedstrijd was uitgeschreven door de Economic Board Groningen. Het doel was om jonge ondernemers de kans te geven om hun ondernemersidee een goede impuls te geven en er was 10.000 euro aan prijzengeld te verdelen.

In de jury zaten de YouTubers Kalvijn en Petrus en Internetondernemer Ben Woldring. Larissa en Henriëtte Wijninga uit Siddeburen stonden in de finale met hun plan om een documentaire te maken over kinderen in het aardbevingsgebied. Zij vinden dat er te weinig aandacht is voor de gevolgen van een aardbeving bij kinderen.

Zij hopen met hun documentaire landelijke aandacht te krijgen waardoor er ook voor kinderen meer aandacht komt. Aansluitend willen de meiden een doeboek samenstellen dat kinderen kan ondersteunen en van extra informatie kan voorzien. Dit doeboek kan in het onderwijs gebruikt gaan worden. Met hun idee hebben de meiden uit Siddeburen de derde prijs gewonnen, een geldprijs van 1.500 euro, waarmee ze hun plan nu verder kunnen uitwerken.